BILA NAK JD JUTAWAN?  

Posted by Rudstarz


Senarai terbaru orang2 kaya kat Malaysia. Tahniah tok diorang! Dalam mengkagumi pencapaian mereka, perlu disemat perasaan 'cemburu' dgn pencapaian yg begitu sukar untuk digapai dan bukan calang2 orang boleh maintain kedudukan seperti ini. Statistik menunjukkan hanya 9 orang Melayu dalam senarai ini.

Sesuatu yang menarik juga, billionaire di atas kesemuanya berusia 40 tahun dan ke atas yang paling muda 41 tahun dan yang paling tua pula berusia 87 tahun. Ada diantara mereka, yang mewarisi kekayaan daripada keluarga contohnya seperti isteri kepada mendiang Lim Goh Tong, dan juga Vinod Shkhtar yang mewarisi perniagaan getah bapanya.

Bagaimana mereka memperolehi kekayaan yang sangat banyak ini? Dari pembacaan aku, kebanyakan daripada mereka ini adalah pemegang saham terbesar bagi syarikat-syarikat tertentu. Kerana itu kekayaan mereka boleh berubah pada bila-bila masa sama ada menaik, atau menurun dalam sekelip mata bergantung kepada pasaran saham semasa.

Tapi yang paling nak bangga Dato' Mokhzani Mahathir berada kedudukan ke 16, Dato' Mokhzani adalah CEO Kencana Petroleum Bhd, tempat aku praktikal skrg ni haha xpasal2 nak bangga. Masih xcaya lagi, meh usha gamba ekslusif Dato' dan aku(kemeja coklat)

2 comments

bla nama en rudi nk msk dlm rankg ats 2 ek...haha

kalau cik aisyah dpt samun dato n bg duit kt sy i.allah jd jutawan segera.sound good!huhu

Post a Comment

Jom Bisnes Kuih Raya --> Masyuukkk

WHO AM I?


Berminat untuk jadi Ejen Etiqa Takaful?
Hubungi Hairudi :017-6857940



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Search This Blog

FOLLOW ME!

TEMUDUGA KERAJAAN

Pakej istimewa khas untuk graduan sekalian. Jangan lepaskan peluang ini

RAJA AFFILIATE

Ingin mulakan perniagaan internet? Masih takda idea?

101 IDEA PERNIAGAAN INTERNET

Panduan yg wajib dimiliki oleh para Newbie dalam menjana wang prtama di internet tanpa sebarang modal

RAHSIA BLOG

Ingin tahu sejauh mana potensi anda untuk bergelar pro-blogger?